Vaig a comentar la primera sessió de meditació que havia de ser dedicada a la meditació Nataraj d'OSHO, una meditació que jo havia practicat a classe de Reiki Tibetà a classe del Ketan Raventos:
CD OSHO Nataraj Meditation
Meditació activa
Com que no ho tenia massa clar, perquè vaig pensar que potser era millor fer aquesta meditació més endavant, ja que es podia fer més curta, de mitja hora, en canvi la classe de ioga Nidra era d'una hora i era molt possible que el tatami no estès disponible i sí la pista i no hi ha colchonetes i havia possibilitat de congelació de l'alumne, i ara encara no fa tant de fred, en una hora vaig portar també el CD de ioga Nidra.:
CD Ioga Nidra de Jordi Colomer
Les meves previsions es van acomplir i em va tocar fer la meditació a la pista del Poliesportiu. Portava un radio CD i vaig intentar posar als alumnes la sessió de ioga Nidra però no s'escoltava prou bé.
Vaig fer la sessió amb els alumnes del grup A, els que estan més preparats, no hi havia forma de què es posessin estirats amb els ulls tancats alguns alumnes i alguns parlaven a classe o van dir tot d'imprecacions: si allò era una subnormalitat, una gilipollez, desprès com que no va s'escoltava bé vaig fer-los una meditació guiada que portava preparada, a alguns no els hi agradava la meva veu.
No havia vist mai una cosa semblant, persones amb els ulls oberts a classe en una relaxació o en una meditació a terra.
Vaig repetir-ho dos vegades a petició del tutor que els va reorganitzar una mica perquè no hi havia forma i va sortir millor.
Portava aquesta meditació guiada com a Pla B del llibre "El Arte de Meditar" de Ramiro Calle, és una barreja de tres meditacions i es pot posar tanta imaginació a la improvitsació com es vulgui en les projeccions mentals:
ARBRE
1) Imaginar l'arbre davant nostre amb tots els detalls
2) Funidir-se amb l'arbre com si estiguessim units al arbre (EXPERIMENTAR LA UNIÓ SENSE DUALITAT)
3) Des de l'arbre ens veiem a nosaltres mateixos
4) Tornem a nosaltres mateixos i repetim la primera fase i veiem l'arbre davant nostre
CEL
Imaginar el cel: clar, blau, inmens (EXPERIMENTAR SENSACIÓ DE TOTALITAT, INFINITUD)
Deixar que la nostra ment es dilueixi en el cel com el sucre en l'aigua
COR
Dirigir l'atenció cap al nostre cor i observar els batecs del cor
Creiem que aprenguin a meditar i a relaxar-se és bo per als alumnes ja que ho han de posar forçosament en pràctica ja que són auxiliars de tècnic esportiu i desprès dels estiraments es típic fer una relaxació a les classes guiadas de qualsevol gimnas, esplai....
Per altra banda, els alumnes que pateixen hiperactivitat i d'altres que no en pateixen però a casa, fora de la contenció i les activitats de l'escola on estan relaxats, es posen nerviosos i de vegades es barallen amb els familiars o simplement, d'altres alumnes als que els hi costa posar-se a dormir, es bó que aprenguin a baixar les pulsacions desprès de fer exercici o saber relaxar-se en aquestes situacions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario