Què és la reflexivitat?
És una resposta conscient als estímuls
que implica una elecció. Es lo contrari de la impulsivitat.
Com es manifesta la impulsivitat?
Dificultat per controlar e inhibir
la conducta que es mostra:
_ No es paren a pensar abans d’actuar
(els nens impulsius cometen més errors que els reflexius)
_ No pensen les conseqüències d’una
acció
_ Responen de forma precipitada a
les coses que els hi demanen sense parar-se a pensar
_ Els costa esperar el seu torn
_ Interrompen i s’entrometen en
conversacions
Dificultat per controlar les emocions:
_ Expressen les emocions de forma
molt intensa i exagerada
Com prevenir o evitar la
impulsivitat a classe:
_ Evitar pràctiques educatives que
promoguin el “acabar el més aviat possible” (rutinàries, desproporcionades, o exclusives que
vol dir sense opcions)
_ Promoure el desenvolupament del
sistema d’autoregulació (planificar les seves activitats, programar activitats que
condueixin a la seva autoregulació)
Què els hi ensenyem per a ser més
reflexius?
_ Ser un bon model per a ells
_ Parlar-los, ajudar-los a controlar
e inhibir la conducta (els hem de parar per a que pensin abans d’actuar o respondre)
_ Aportar estratègies de resolució
de problemes
_ Si es pot, ensenyar-los a donar-se
auto-instruccions
_ Treballar amb ells les emocions,
ensenyar-los a controlar les emocions (els subjectes amb problemes emocionals acostumen
a ser més impulsius)
_ Fraccionar les instruccions d’una
en una
No hay comentarios:
Publicar un comentario