domingo, 23 de noviembre de 2014

Modelatge de les conductes reflexives. IMPULSIVITAT

Què és la reflexivitat?

És una resposta conscient als estímuls que implica una elecció. Es lo contrari de la impulsivitat.

Com es manifesta la impulsivitat?

Dificultat per controlar e inhibir la conducta que es mostra:

_ No es paren a pensar abans d’actuar (els nens impulsius cometen més errors que els reflexius)
_ No pensen les conseqüències d’una acció
_ Responen de forma precipitada a les coses que els hi demanen sense parar-se a pensar
_ Els costa esperar el seu torn
_ Interrompen i s’entrometen en conversacions

Dificultat per controlar les emocions:

_ Expressen les emocions de forma molt intensa i exagerada

Com prevenir o evitar la impulsivitat a classe:

_ Evitar pràctiques educatives que promoguin el “acabar el més aviat possible”  (rutinàries, desproporcionades, o exclusives que vol dir sense opcions)

_ Promoure el desenvolupament del sistema d’autoregulació (planificar les seves activitats, programar activitats que condueixin a la seva autoregulació)

Què els hi ensenyem per a ser més reflexius?

_ Ser un bon model per a ells
_ Parlar-los, ajudar-los a controlar e inhibir la conducta (els hem de parar per a que pensin abans d’actuar o respondre)
_ Aportar estratègies de resolució de problemes
_ Si es pot, ensenyar-los a donar-se auto-instruccions
_ Treballar amb ells les emocions, ensenyar-los a controlar les emocions (els subjectes amb problemes emocionals acostumen a ser més impulsius)

_ Fraccionar les instruccions d’una en una

No hay comentarios:

Publicar un comentario