Seguint la temporització però no
els dies avui volia fer un taller de memòria i atenció que fos barreja de
classe de meditació i exercici de memòria.
No està demostrat que la meditació
ajudi a tenir millor memòria però sí que es veritat que ajuda en millorar l’atenció
i la percepció i quan has meditat una estona s’afinen els sentits. Una
cremallera que es puja a l’altra punta de la classe es transforma en un zumzeig
de mosques ampliat, és la meva experiència. Volia fer tres meditacions i desprès
passar-los l’exercici de fitxes per memoritzar. Portava 10 imatges per
memoritzar impreses i cinc preguntes de detalls per contestar.
Avui ha sortit pitjor que l’altra
dia, també a la pista, els alumnes no entenien el que volia fer, no els hi
agradava i han posat moltes excuses i hi ha hagut sermó del professor i també
jo m’he queixat. Els hi he dit que no m’importava que em diguessin que no els
hi havia agradat el taller i que els hi donaria totes les explicacions necessàries
però que no entenia aquest comportament en persones de 20 anys. Quan tu vas a
qualsevol classe, per respecte fas el que et diuen. Millor o pitjor però ho fas
i ja està. Entenc que la meditació o el ioga no acostuma ser d’interès per als
joves però també és una llàstima, si tenen problemes d’hiperactivitat i els hi
costa dormir, i controlar-se són bones eines per utilitzar però tal com diu el
títol d’aquesta entrada: “no podem ajudar a qui no vol ser ajudat” o “a qui s’ha
donat per perdut i et diu que es un fracàs” o al que pensa que “ja ha arribat
fins allà on podia arribar” o a qui “té por de les coses noves”, els hi he
demanat una mica d’apertura mental, de ganes de jugar.
Em sap greu que no respectin les
aportacions que els hi faig i que desconfiïn. De tota forma jo hi crec en el
tema de què encara que sigui rebutjada, coneixen una cosa nova que potser més
endavant aniran a buscar, com a mínim saben o han experimentat d’altres coses o
els hi han dit alguna cosa nova. També és cert que l’exercici de meditació era
senzill però no es fàcil per algunes persones, el treballar els afectes és útil
per treballar l’amor incondicional, el donar-te a les persones malgrat et
caiguin bé o malament o no les coneguis massa, la tolerància, el rancor cap als
familiars…mil coses.
Les meditacions que he fet servir són:
Les meditacions que he fet servir són:
MEDITACIÓ PER PROCURAR FELICITAT
En aquesta meditació pensem en tres persones, la primera és una persona que
estimem molt, la segona una persona neutre i la tercera una persona que no
podem suportar.
Primer projectem el nostre amor sobre la persona que estimem, desprès a la
persona neutre i desprès a la que no estimem gens.
MEDITACIÓ DE COMPARTIR ALEGRIA
En aquesta meditació es fa el mateix plantejament de tres persones,
imaginem coses bones que li passen a la primera, fem el mateix amb la segona i
desprès amb la tercera.
LA BOLA D'ENERGIA
Es una meditació que jo havia provat a classe de Reiki i també a classe de
ioga.
A classe de ioga simplement desprès de fer ioga i meditació una estoneta es
separar una mica les mans i moure-les notant el camp magnètic que es forma entre
les dos i a classe de Reiki és una meditació que va bé per al cansament mental,
es imaginar una bola blanca entre les dos mans.
No hay comentarios:
Publicar un comentario