jueves, 13 de noviembre de 2014

No podem ajudar a qui no vol ser ajudat

Seguint la temporització però no els dies avui volia fer un taller de memòria i atenció que fos barreja de classe de meditació i exercici de memòria.
No està demostrat que la meditació ajudi a tenir millor memòria però sí que es veritat que ajuda en millorar l’atenció i la percepció i quan has meditat una estona s’afinen els sentits. Una cremallera que es puja a l’altra punta de la classe es transforma en un zumzeig de mosques ampliat, és la meva experiència. Volia fer tres meditacions i desprès passar-los l’exercici de fitxes per memoritzar. Portava 10 imatges per memoritzar impreses i cinc preguntes de detalls per contestar.
Avui ha sortit pitjor que l’altra dia, també a la pista, els alumnes no entenien el que volia fer, no els hi agradava i han posat moltes excuses i hi ha hagut sermó del professor i també jo m’he queixat. Els hi he dit que no m’importava que em diguessin que no els hi havia agradat el taller i que els hi donaria totes les explicacions necessàries però que no entenia aquest comportament en persones de 20 anys. Quan tu vas a qualsevol classe, per respecte fas el que et diuen. Millor o pitjor però ho fas i ja està. Entenc que la meditació o el ioga no acostuma ser d’interès per als joves però també és una llàstima, si tenen problemes d’hiperactivitat i els hi costa dormir, i controlar-se són bones eines per utilitzar però tal com diu el títol d’aquesta entrada: “no podem ajudar a qui no vol ser ajudat” o “a qui s’ha donat per perdut i et diu que es un fracàs” o al que pensa que “ja ha arribat fins allà on podia arribar” o a qui “té por de les coses noves”, els hi he demanat una mica d’apertura mental, de ganes de jugar.
Em sap greu que no respectin les aportacions que els hi faig i que desconfiïn. De tota forma jo hi crec en el tema de què encara que sigui rebutjada, coneixen una cosa nova que potser més endavant aniran a buscar, com a mínim saben o han experimentat d’altres coses o els hi han dit alguna cosa nova. També és cert que l’exercici de meditació era senzill però no es fàcil per algunes persones, el treballar els afectes és útil per treballar l’amor incondicional, el donar-te a les persones malgrat et caiguin bé o malament o no les coneguis massa, la tolerància, el rancor cap als familiars…mil coses.

Les meditacions que he fet servir són:


MEDITACIÓ PER PROCURAR FELICITAT

En aquesta meditació pensem en tres persones, la primera és una persona que estimem molt, la segona una persona neutre i la tercera una persona que no podem suportar.
Primer projectem el nostre amor sobre la persona que estimem, desprès a la persona neutre i desprès a la que no estimem gens.

MEDITACIÓ DE COMPARTIR ALEGRIA

En aquesta meditació es fa el mateix plantejament de tres persones, imaginem coses bones que li passen a la primera, fem el mateix amb la segona i desprès amb la tercera.

LA BOLA D'ENERGIA

Es una meditació que jo havia provat a classe de Reiki i també a classe de ioga.
A classe de ioga simplement desprès de fer ioga i meditació una estoneta es separar una mica les mans i moure-les notant el camp magnètic que es forma entre les dos i a classe de Reiki és una meditació que va bé per al cansament mental, es imaginar una bola blanca entre les dos mans.



No hay comentarios:

Publicar un comentario