martes, 28 de octubre de 2014

Uno madura si quiere, si no quiere, no madura

En aquesta entrada, vaig a comentar la primera entrevista de seguiment que he fet. Faig el seguiment d’inserció sociolaboral de tres nois de l’escola, tots tres pateixen TDAH, i un pateix també dislèxia. El TDAH desapareix quan comença l’adolescència, però els problemes d’inatenció i la impulsivitat persisteixen en l’edat adulta. La impulsivitat, millora a l’edat adulta però no tant com la hiperactivitat i la inestabilitat emocional. En els adults aquesta inestabilitat emocional pot persistir en problemes per controlar els impulsos, tolerar la frustració o adaptar-se al canvi.

Recordem que són joves de 17, i 20anys, actualment estan dos començant unes pràctiques de monitor de menjadors, una possibilitat d’inserció laboral si agraden, i un d’ells, treballa en un gimnàs els dissabtes ajudant amb el material realitzant tasques de delegat de camp. 
Com que ja els coneixo de l’any passat, i sé que per ells mateixos la consulta de webs de recerca de feina, que vaig donar-los, dies passats en una altra entrevista, no les utilitzaran, perquè costa que s’hi posin a buscar feina (són joves, estan fent pràctiques, de vegades tenen feina proporcionada per el CIATE, i no tenen necessitats econòmiques especials, encara estan estudiant, en tot cas es busca una millora de feina per poder independitzar-se) vaig decidir que els hi preguntaria per les pràctiques i que els hi portaria tres ofertes de feina que fossin adequades per a les pràctiques que estan fent i els títols que tenen (un d’ells em va dir que té el PQPI d’auxiliar de cuina i un títol específic d’Ajudant de Cuina). Passa amb altres alumnes del CIATE, que alguns provenen d’altres PQPI de cuina, jardineria, secretariat....

Vaig cercar tres ofertes, una, la primera, la va descartar el professor perquè ho va veure inviable per les característiques del gimnàs “low cost” ja que ells no compleixen amb el perfil de “chico para todo” i molt format, que demanen. Les altres dos, eren una de dilluns a divendres per ser “monitor de menjador escolar” que entrava en conflicte amb les pràctiques dels dos que fan pràctiques de monitor de menjador però que servia per veure que demanen, que es cobra i que si no l’aprofitaven ells potser un altre alumne del CIATE ho podia aprofitar (tot el meu material li vaig passant al tutor del CIATE), i l’última també entrava en conflicte amb la feina de dissabtes de la persona que té el títol de PQPI d’auxiliar de cuina, que m’ha dit que no l’interessava la feina, que seria la seva última opció, que li agrada l’esport i és del que vol treball, que ell no podria aguantar la pressió de la cuina i em va explicar una anècdota de quan ell estudiava el PQPI que no sé si creure’m però sí que em va exemplificar el que li passava i vam tenir tota una conversa i cap al final de la conversa va dir la frase que titula la entrada en el bloc que em va deixar a mi una mica parada.

Un d’ells no va venir, encara que tenia pràctiques, i els altres dos si van venir però el que tenia pràctiques es trobava malament i ja no volia anar a les pràctiques, és veritat que estava encostipat però potser no tant com tant faltar a les pràctiques. Tot i així, els dos que van venir a classe dilluns em van dir que estaven bé a les pràctiques. Es difícil que trobin la motivació per poder realitzar qualsevol cosa durant temps. 

El professor els hi va fer un “sermó” i una de les coses que va tocar va ser la importància d’anar a les pràctiques i de deixar-se bé a ells mateixos i agradar per a que els agafin i de deixar bé a l’escola ja que si els alumnes falten a les pràctiques pot ser que deixin d’agafar alumnes perquè no se’n refiaran.

BIBLIOGRAFIA





No hay comentarios:

Publicar un comentario