BIBLIOGRAFIA I WEBGRAFIA PER AL
PRÀCTICUM II
Per
a la fonamentació teòrica del Pràcticum II continuarem utilitzant el següent
material com a guia de la intervenció:
Coll, C.; Giné, C.; Martín, E. (2011).
Passat, present i futur de la intervenció
psicopedagògica. Acte de celebració dels 15 anys dels estudis de Psicologia
i Ciències de l'Educació de la UOC. Barcelona, 19 de febrer. Extret de:
http://www.youtube.com/watch?v=1wcmK7w9NSs
Badia, A; Mauri, T.(2006). Les pràctiques psicopedagògiques en
contextos d'educació no formal. A: A. Badia, T. Mauri i C. Moreneo
(coords.) La pràctica psicopedagògica en educación no formal. Barcelona: FUOC.
Moreneo, C.; Solé, L. (Coord) (1999). El asesoramiento psicopedagógico: una
perspectiva profesional y constructivista. Madrid: Alianza Editorial.
Monereo, C. i Castelló, M. (2006): Un model per a l'anàlisi de contextos
d'assessorament psicopedagògic en educació no formal. A. Badia, T. Mauri i
C. Monereo (coords) La pràctica psicopedagògica en educació no formal.
Rimbau, C.; Estivill, J. (2009). Mòdul 2 d' Intervenció Psicopedagògica i
Inserció Social i Professional: Polítiques socials i d'ocupabilitat.
Barcelona: UOC.
Moreneo, C. (2003). Models d’orientació i intervenció
psicopedagògica. Barcelona: Ed. UOC.
Per
a seguir aprofundint en el món de l’educació especial als llibres que
havia consultat:
Alomar, E., Dalmau, M., Fontanet, A.,
García-Dié, M.T., Palau, R., Pró, M., et al. (2005). Educación y retraso mental: crónica de un proceso. Barcelona:
Edebé. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna.
Brown, L.(1989). Criterios de Funcionalidad. Fundación Catalana Síndrome de
Down.Barcelona: Ediciones Milan
Frith, U.(1995). Autismo. Madrid: Alianza Psicología minor.
Verdugo, M.A.(1995).Personas con discapacidad. Perspectivas
psicopedagógicas y rehabilitadoras. Madrid: Ed. Siglo XXI.
Per
a preparar el bloc de recursos per a pares i professors faré servir:
Treball
amb les famílies
Cunningham, C., Davis, H.(1988). Trabajar con los padres. Marcos de
colaboración. Madrid: Ed.Siglo XXI.
Ricoy,M.A., Feliz, T. Estrategias de Intervención para la escuela
de padres y madres. Educación XX1, Vol. 5, pàg. 171.
Dabas, E. (1998). Redes sociales, familias y escuela. Buenos Aires: Paidós.
Lacasa, P. (1997). Familas y Escuelas. Caminos de la orientación
educativa. Madrid: Visor-Aprendizaje.
Giné, C.,
Basil, C., Bolea, E., Burgos, F.J., Díaz-Estébanez, E., Duch, R., Leonhardt,
M., Marchesi, A., Rivière, A., Soro-Comats, E., Vilà, F. (2000). Mòduls de l’ Assignatura Intervenció Psicopedagògica en els trastorns del
desenvolupament. Barcelona: UOC.
TDAH
Apuntes
del Curso TDAH en el aula
(2014). Vigo: Fundació CADAH.
I les webs:
Per
a la preparació de les entrevistes i el seguiment dels alumnes en la seva
recerca de feina:
Curso
de Técnico en Orientación Laboral
(2012). Manual del alumno Vol. 2. Granada: Euroinnova Business School
Curs
d’Inserció Laboral de persones amb discapacitat (2014). Apunts per als Alumnes.
Barcelona: Fundació Pere Tarrés
Caballero, L.. Autoconocimiento. Consejería de Empleo y Desarrollo Tecnológico
Junta de Andalucía. Ed.: Fondo Formación
Módulo
de Orientación e Información Profesional. Consejería de Educación y Empleo de la Comunidad de
Madrid. Madrid: UPD
Iturbide, P., Serrano, U. (2004). Manual de Orientación Laboral para personas
con discapacidad. Bizcaia: Zabalan.
Per
a la preparació dels Tallers de Memòria i Atenció:
Vidal, C. (2012). Si entrenem, recordem. Taller de memòria per a gent gran. Una guia
per a Educadors. Barcelona: Ed. Claret
Per a treure històries per provar
quantes coses recordem desprès d’escoltar-les:
ANNEX
1 MATERIAL COMPLEMENTARI A LA BIBLIOGRAFIA
Material per als tallers de meditació:
CD
Ioga Nidra de Jordi Colomer
CD
OSHO Nataraj Meditation
Meditació activa
No hay comentarios:
Publicar un comentario