martes, 14 de octubre de 2014

BIBLIOGRAFIA

BIBLIOGRAFIA I WEBGRAFIA PER AL PRÀCTICUM II

Per a la fonamentació teòrica del Pràcticum II continuarem utilitzant el següent material com a guia de la intervenció:
Coll, C.; Giné, C.; Martín, E. (2011). Passat, present i futur de la intervenció psicopedagògica. Acte de celebració dels 15 anys dels estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC. Barcelona, 19 de febrer. Extret de: http://www.youtube.com/watch?v=1wcmK7w9NSs
Badia, A; Mauri, T.(2006). Les pràctiques psicopedagògiques en contextos d'educació no formal. A: A. Badia, T. Mauri i C. Moreneo (coords.) La pràctica psicopedagògica en educación no formal. Barcelona: FUOC.
Moreneo, C.; Solé, L. (Coord) (1999). El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Madrid: Alianza Editorial.
Monereo, C. i Castelló, M. (2006): Un model per a l'anàlisi de contextos d'assessorament psicopedagògic en educació no formal. A. Badia, T. Mauri i C. Monereo (coords) La pràctica psicopedagògica en educació no formal.
Rimbau, C.; Estivill, J. (2009). Mòdul 2 d' Intervenció Psicopedagògica i Inserció Social i Professional: Polítiques socials i d'ocupabilitat. Barcelona: UOC.
Moreneo, C. (2003). Models d’orientació i intervenció psicopedagògica. Barcelona: Ed. UOC.

Per a seguir aprofundint en el món de l’educació especial als llibres que havia consultat:
Alomar, E., Dalmau, M., Fontanet, A., García-Dié, M.T., Palau, R., Pró, M., et al. (2005). Educación y retraso mental: crónica de un proceso. Barcelona: Edebé. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna.
 Brown, L.(1989). Criterios de Funcionalidad. Fundación Catalana Síndrome de Down.Barcelona: Ediciones Milan
Frith, U.(1995). Autismo. Madrid: Alianza Psicología minor.
Verdugo, M.A.(1995).Personas con discapacidad. Perspectivas psicopedagógicas y rehabilitadoras. Madrid: Ed. Siglo XXI.

Per a preparar el bloc de recursos per a pares i professors faré servir:
Treball amb les famílies
Cunningham, C., Davis, H.(1988). Trabajar con los padres. Marcos de colaboración. Madrid: Ed.Siglo XXI.
Ricoy,M.A., Feliz, T. Estrategias de Intervención para la escuela de padres y madres. Educación XX1, Vol. 5, pàg. 171.
Dabas, E. (1998). Redes sociales, familias y escuela. Buenos Aires: Paidós.
Lacasa, P. (1997). Familas y Escuelas. Caminos de la orientación educativa. Madrid: Visor-Aprendizaje.
Giné, C., Basil, C., Bolea, E., Burgos, F.J., Díaz-Estébanez, E., Duch, R., Leonhardt, M., Marchesi, A., Rivière, A., Soro-Comats, E., Vilà, F. (2000). Mòduls de l’ Assignatura Intervenció Psicopedagògica en els trastorns del desenvolupament. Barcelona: UOC.

TDAH
Apuntes del Curso TDAH en el aula (2014). Vigo: Fundació CADAH.
I les webs:

Per a la preparació de les entrevistes i el seguiment dels alumnes en la seva recerca de feina:
Curso de Técnico en Orientación Laboral (2012). Manual del alumno Vol. 2. Granada: Euroinnova Business School
Curs d’Inserció Laboral de persones amb discapacitat (2014). Apunts per als Alumnes. Barcelona: Fundació Pere Tarrés
Caballero, L.. Autoconocimiento. Consejería de Empleo y Desarrollo Tecnológico Junta de Andalucía. Ed.: Fondo Formación
Módulo de Orientación e Información Profesional. Consejería de Educación y Empleo de la Comunidad de Madrid. Madrid: UPD
Iturbide, P., Serrano, U. (2004). Manual de Orientación Laboral para personas con discapacidad. Bizcaia: Zabalan.

Per a la preparació dels Tallers de Memòria i Atenció:
Vidal, C. (2012). Si entrenem, recordem. Taller de memòria per a gent gran. Una guia per a Educadors. Barcelona: Ed. Claret

Per a treure històries per provar quantes coses recordem desprès d’escoltar-les:

ANNEX 1 MATERIAL COMPLEMENTARI A LA BIBLIOGRAFIA
Material per als tallers de meditació:
CD Ioga Nidra de Jordi Colomer
CD OSHO Nataraj Meditation
Meditació activa



No hay comentarios:

Publicar un comentario