sábado, 25 de octubre de 2014

Població atesa

A petició del consultor, que m'ha fet una observació de què no queda clara la població atesa vaig a explicar una mica més el meu projecte.

A qui va dirigit?

Com a orientadora laboral en general a tota la classe del CIATE que són un grup heterogeni de nois i noies adolescents i adults entre 17 i 28 anys amb diverses problemàtiques: uns pateixen nomès TDAH, d'altres TDAH i dislèxia i són quocient llímit, d'altres tenen trastorn greu d'aprenentatge, síndorme de down, autisme. Hi ha en els dos grups de la classe que partim molts perfils diferents i és difícil treballar i portar la classe de vegades ja que no van al mateix ritme uns que els altres i per exemple, no hi ha vetlladors. Encara que és un CIATE dintre de l'escola especial moltes vegades penso en ell com en un centre de dia d'esports. Es una idea que m'interessa. Es perfecte per als joves però penso que la contenció de l'hiperactivitat d'alguns joves o l'ajut que es dona a alguns altres que necessitarien una atenció nomès per a ells no és la suficient es necessitarien més mitjans econòmics per poder fer front a totes les necessitats dels alumnes.

Com a tallerista del taller de memòria i atenció els dijous a tot el grup. Tots necessiten millorar l'atenció i la memòria que es poden entrenar i a la vegada, com que són monitors tots ells, poden treballar de monitors de lleure, aprenen jocs que poden fer servir en la seva feina.

Com a insertora laboral porto a tres alumnes als quals els hi estic fent un diagnòstic d'ocupació, un seguiment de les pràctiques que estan fent com a monitors de menjador i els hi buscaré feina i proporcionaré informació de diversa forma. Com que durant les entrevistes els tres alumnes que porto m'han comentat que tenen TDAH també específicament amb ells els he estat llegint històries i els hi he anat fent preguntes sobre les històries ja que tenen problemes en recordar ordres complicades, de mantenir l'atenció a les converses (porto una mica més enllà el taller dels dijous, en concret per a ells, segons les demandes que tinguin per millorar la seva empleabilitat)

Com a bloguera estic creant un blog d'orientació familiar que està linkat al blog principal del Pràcticum que serveixi per donar-los formació sobre el TDAH, l'autisme...
És una forma indirecta de treballar sobre el context familia i a la vegada treballar amb el professorat, ells porten totes les reunions amb les famílies. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario