martes, 14 de octubre de 2014

TEMPORITZACIÓ INICIAL, OBJECTIUS, INDICADORS

INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA I COMUNITÀRIA  PRÀCTICUM II  EN EL CIATE DE L’ESCOLA LEXIA


Destinataris i forma d’obtenció de la informació:
Els alumnes als quals els hi faig el seguiment passaran diversos tests d’empleabilitat i autoconeixement i es crearà una graella per marcar els dies en els que es faran les diferents entrevistes. D’altra banda, crearé un bloc de suport als professors d’orientació familiar i sobre el TDAH i farem activitats als tallers d’atenció i memòria i  meditació dinàmica treballant l’atenció continuada, la concentració i l’atenció i recolliré la informació en una graella de control d’assistència als tallers i anotació d’observacions sobre les classes i el progres que fan els alumnes que hi assisteixen de forma continuada.

Objectius comuns a les tres fases:
Els alumnes coneixen la seva empleabilitat
Els alumnes s’autoconeixen en les seves preferències en el món laboral
Els professors obtenen informació bàsica per a l’orientació familiar i el TDAH mitjançant el bloc.
Els alumnes milloren la seva atenció a classe i la seva capacitat de memorització aprenent jocs que poden fer servir com a monitors de temps lliure. Per altra banda, mitjançant la meditació dinàmica adquireixen una major connexió amb els processos emocionals i un augment de la seva concentració.

PRIMERA FASE: DIAGNÒSTIC D’EMPLEABILITAT, I COMENÇAMENT TALLERS DE MEMÒRIA I ATENCIÓ, RECOLLIDA D’INFORMACIÓ PER A SABER SI S’HA DE REDISSENYAR LA PLANIFICACIÓ


Temporització, instruments i tècniques:

SETMANA1

Día 6/10-Dilluns
Acordar amb alumnes i tutors les persones que rebran el seguiment en la recerca de feina.
Els alumnes/as d’un en un aniran passant els tests en forma d’entrevista de diagnòstic i empleabilitat  i es crearà un informe-fitxa de cadascun que s’enviarà al tutor per correu electrònic.

Dia 9/10_Dijous
taller de memòria:
Exercicis de presentació amb pilota i amb cabdell de llana i la seva aplicació en els tallers de memòria.

SETMANA2

Dia 13/10-Dilluns
Els alumnes als que faig el seguiment els hi passaré un test d’autoconeixement del qual també faré un petit informe que s’enviarà al professor i passarà a formar part de la informació per a l’empleabilitat de cada alumne i s’enviarà al tutor per correu electrònic.
Després els ensenyaré la graella amb les diferents entrevistes que es faran acordarem si poden venir tots els dies.
Creació de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.

Dia 16/10-Dijous
taller de memòria:
Exercici de sac d’objectes per memoritzar i
Exercici de joc de cartes i eliminació de cartes (s’ha d’estar atent tota l’estona, qui no ho està, li queden cartes sobre la taula)

SETMANA3

Dia 20/10-Dilluns
Entrega de full amb webs de recerca de feina als alumnes d’acord amb la informació recollida els dilluns anteriors. Orientació als alumnes sobre la recerca de feina.
Creació de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.


Dia 23/10-Dijous
Primer taller de meditació. Meditació Dinàmica Nataraj d’OSHO al tatami. Duració de la meditació: 1 hora.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
Progres de l’alumnat en el taller de memòria i atenció del dijous a observar: memòria, concentració de cada sessió i la seva evolució (Registrar en un quadre d’assistència i evolució del progrés de l’alumnat)
Rebuda de l’alumnat de les eines d’autoconeixement e inserció laboral i la seva actitud al respecte durant les entrevistes de diagnòstic.
Observacions dels professors respecte als informes enviats per correu electrònic.
Altres observacions.

SEGONA FASE: ENTREVISTES D’ORIENTACIÓ I SEGUIMENT I CONTINUACIÓ D’EXERCICIS DE MEMÒRIA I ATENCIÓ

Temporització, instruments i tècniques:

SETMANA 4

Dia 27/10-Dilluns
Entrevista d’orientació i seguiment.
Creació de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.

Dia 30/10-Dijous
taller de memòria:
Realització de joc amb fitxes de dibuixos de diferents objectes i preguntes sobre les fitxes un cop s’han passat.
Fitxes a escollir per pintar per una part dels alumnes i per treballar l’atenció per als altres i lectura d’un text i preguntes sobre el text per a d’altres alumnes.

SETMANA 5

Dia 3/11-Dilluns
Entrevista d’orientació i seguiment.
Creació de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.


Dia 6/11-Dijous
taller de memòria:
Repetició del joc de memòria amb pilota de la primera sessió amb més dificultat de memorització, per veure l’evolució dels alumnes i comparació sobre les meves observacions inicials
Exercici de comprensió i memòria d’un text més llarg per saber l’evolució respecte a les primereres sessions.

SETMANA 6

Dia 10/11-Dilluns
Taller del mòbil

Dia 11/11-Dimarts
Taller del mòbil

Dia 13/11-Dijous
Segon taller de meditació. Tast de ioga Nidra d’1hora de durada al tatami.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
Progres de l’alumnat en el taller de memòria i atenció del dijous a observar: memòria, atenció, concentració de cada sessió i la seva evolució. Observar les repeticions d’exercicis si s’ha millorat en l’execució de l’exercici, si recorden millor que abans i els canvis observats. (Registrar en un quadre d’assistència i evolució del progrés de l’alumnat)
Rebuda de l’alumnat de les eines d’autoconeixement e inserció laboral i la seva actitud al respecte durant les entrevistes de la fase de seguiment.
Observacions dels professors.

TERCERA FASE: ENTREVISTES DE MANTENIMENT DE LLOC DE TREBALL I DE SEGUIMENT DE LA RECERCA DE FEINA I FINALITZACIÓ DEL TALLER DE MEMÒRIA I ATENCIÓ

SETMANA 7

Dia 17/11-Dilluns
Taller del mòbil

Dia 18/11-Dimarts
Taller del mòbil

Dia 20/11-Dijous
taller de memòria:
Realització de fitxes per pintar, escriure, millorar l’atenció.

SETMANA 8

Dia 24/11-Dilluns
Realització d’entrevistes de comiat del seguiment i realització d’un informe final que s’enviarà al tutor per correu electrònic sobre el procés d’inserció laboral de cadascun dels alumnes.
Entrevista de posada en comú amb els tutors.

Dia 27/11-Dijous
taller de memòria:
Repetició d’alguna de les activitats que hagi agradat especialment o veure una pel·lícula i fer preguntes sobre la pel·lícula per veure si han estat atents al que anava passant i cloenda dels tallers.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
Progres de l’alumnat en el taller de memòria i atenció del dijous a observar: memòria, concentració de cada sessió i la seva evolució (entrega d’informe de registre i evolució setmanal)
Rebuda de l’alumnat de les eines d’autoconeixement e inserció laboral i la seva actitud.
Resultats de l’itinerari d’inserció laboral ¿Han trobat feina?
Comentaris dels alumnes
Observacions dels professors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario