INTERVENCIÓ
SOCIOEDUCATIVA I COMUNITÀRIA PRÀCTICUM
II EN EL CIATE DE L’ESCOLA LEXIA
|
Destinataris i forma d’obtenció de la
informació:
Els
alumnes als quals els hi faig el seguiment passaran diversos tests
d’empleabilitat i autoconeixement i es crearà una graella per marcar els dies
en els que es faran les diferents entrevistes. D’altra banda, crearé un bloc
de suport als professors d’orientació familiar i sobre el TDAH i farem activitats
als tallers d’atenció i memòria i
meditació dinàmica treballant l’atenció continuada, la concentració i
l’atenció i recolliré la informació en una graella de control d’assistència
als tallers i anotació d’observacions sobre les classes i el progres que fan
els alumnes que hi assisteixen de forma continuada.
Objectius comuns a les tres fases:
Els
alumnes coneixen la seva empleabilitat
Els
alumnes s’autoconeixen en les seves preferències en el món laboral
Els
professors obtenen informació bàsica per a l’orientació familiar i el TDAH
mitjançant el bloc.
Els
alumnes milloren la seva atenció a classe i la seva capacitat de memorització
aprenent jocs que poden fer servir com a monitors de temps lliure. Per altra
banda, mitjançant la meditació dinàmica adquireixen una major connexió amb
els processos emocionals i un augment de la seva concentració.
PRIMERA
FASE: DIAGNÒSTIC D’EMPLEABILITAT, I COMENÇAMENT TALLERS DE MEMÒRIA I ATENCIÓ,
RECOLLIDA D’INFORMACIÓ PER A SABER SI S’HA DE REDISSENYAR LA PLANIFICACIÓ
Temporització, instruments i
tècniques:
SETMANA1
Día
6/10-Dilluns
Acordar
amb alumnes i tutors les persones que rebran el seguiment en la recerca de
feina.
Els
alumnes/as d’un en un aniran passant els tests en forma d’entrevista de diagnòstic i
empleabilitat i es crearà
un informe-fitxa de cadascun que s’enviarà al tutor per correu electrònic.
Dia
9/10_Dijous
taller
de memòria:
Exercicis
de presentació amb pilota i amb cabdell de llana i la seva aplicació en els
tallers de memòria.
SETMANA2
Dia
13/10-Dilluns
Els
alumnes als que faig el seguiment els hi passaré un test d’autoconeixement del qual també faré un
petit informe que s’enviarà al professor i passarà a formar part de la
informació per a l’empleabilitat de cada alumne i s’enviarà al tutor per
correu electrònic.
Després
els ensenyaré la graella
amb les diferents entrevistes que es faran acordarem si poden venir tots els
dies.
Creació
de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.
Dia
16/10-Dijous
taller
de memòria:
Exercici
de sac d’objectes per memoritzar i
Exercici
de joc de cartes i eliminació de cartes (s’ha d’estar atent tota l’estona,
qui no ho està, li queden cartes sobre la taula)
SETMANA3
Dia
20/10-Dilluns
Entrega
de full amb webs de recerca de feina als alumnes d’acord amb la informació
recollida els dilluns anteriors. Orientació als alumnes sobre la recerca de
feina.
Creació
de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.
Dia
23/10-Dijous
Primer
taller de meditació. Meditació Dinàmica Nataraj d’OSHO al tatami. Duració
de la meditació: 1 hora.
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
Progres
de l’alumnat en el taller de memòria i atenció del dijous a observar:
memòria, concentració de cada sessió i la seva evolució (Registrar en un
quadre d’assistència i evolució del progrés de l’alumnat)
Rebuda
de l’alumnat de les eines d’autoconeixement e inserció laboral i la seva
actitud al respecte durant les entrevistes de diagnòstic.
Observacions
dels professors respecte als informes enviats per correu electrònic.
Altres
observacions.
SEGONA
FASE: ENTREVISTES D’ORIENTACIÓ I SEGUIMENT I CONTINUACIÓ D’EXERCICIS DE
MEMÒRIA I ATENCIÓ
Temporització, instruments i
tècniques:
SETMANA 4
Dia 27/10-Dilluns
Entrevista d’orientació i seguiment.
Creació
de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.
Dia 30/10-Dijous
taller
de memòria:
Realització
de joc amb fitxes de dibuixos de diferents objectes i preguntes sobre les
fitxes un cop s’han passat.
Fitxes
a escollir per pintar per una part dels alumnes i per treballar l’atenció per
als altres i lectura d’un text i preguntes sobre el text per a d’altres
alumnes.
SETMANA 5
Dia
3/11-Dilluns
Entrevista d’orientació i seguiment.
Creació
de dos entrades del bloc de suport a professors i pares.
Dia
6/11-Dijous
taller
de memòria:
Repetició
del joc de memòria amb pilota de la primera sessió amb més dificultat de
memorització, per veure l’evolució dels alumnes i comparació sobre les meves
observacions inicials
Exercici
de comprensió i memòria d’un text més llarg per saber l’evolució respecte a
les primereres sessions.
SETMANA 6
Dia
10/11-Dilluns
Taller
del mòbil
Dia 11/11-Dimarts
Taller
del mòbil
Dia
13/11-Dijous
Segon
taller de meditació. Tast de ioga Nidra d’1hora de durada al tatami.
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
Progres
de l’alumnat en el taller de memòria i atenció del dijous a observar:
memòria, atenció, concentració de cada sessió i la seva evolució. Observar
les repeticions d’exercicis si s’ha millorat en l’execució de l’exercici, si
recorden millor que abans i els canvis observats. (Registrar en un quadre d’assistència
i evolució del progrés de l’alumnat)
Rebuda
de l’alumnat de les eines d’autoconeixement e inserció laboral i la seva
actitud al respecte durant les entrevistes de la fase de seguiment.
Observacions
dels professors.
TERCERA
FASE: ENTREVISTES DE MANTENIMENT DE LLOC DE TREBALL I DE SEGUIMENT DE LA
RECERCA DE FEINA I FINALITZACIÓ DEL TALLER DE MEMÒRIA I ATENCIÓ
SETMANA 7
Dia
17/11-Dilluns
Taller
del mòbil
Dia 18/11-Dimarts
Taller
del mòbil
Dia
20/11-Dijous
taller
de memòria:
Realització
de fitxes per pintar, escriure, millorar l’atenció.
SETMANA 8
Dia
24/11-Dilluns
Realització d’entrevistes de comiat del
seguiment i realització d’un informe final que s’enviarà al tutor per correu electrònic sobre el
procés d’inserció laboral de cadascun dels alumnes.
Entrevista
de posada en comú amb els tutors.
Dia
27/11-Dijous
taller
de memòria:
Repetició
d’alguna de les activitats que hagi agradat especialment o veure una
pel·lícula i fer preguntes sobre la pel·lícula per veure si han estat atents
al que anava passant i cloenda dels tallers.
INDICADORS
D’AVALUACIÓ
Progres
de l’alumnat en el taller de memòria i atenció del dijous a observar:
memòria, concentració de cada sessió i la seva evolució (entrega d’informe de
registre i evolució setmanal)
Rebuda
de l’alumnat de les eines d’autoconeixement e inserció laboral i la seva
actitud.
Resultats
de l’itinerari d’inserció laboral ¿Han trobat feina?
Comentaris
dels alumnes
Observacions
dels professors.
|
martes, 14 de octubre de 2014
TEMPORITZACIÓ INICIAL, OBJECTIUS, INDICADORS
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario