En general, tots els alumnes poden recordar una sèrie més o
menys llarga i de forma ràpida de colors, plats de menjar, descripcions de com
porta el cabell la seva mare, ciutat favorita.
En quant a les històries, els que més recorden són els
alumnes que tenen menys problemàtica com ara els que només tenen TDAH, o tenen
TDAH i dislèxia, la resta de la classe hi ha un grup que no arriben al nivell d’abstracció
per poder processar la història i desprès no la recorden i d’altres arriben més
o menys segons les dificultats que tenen.
Tinc dos alumnes que no paren de parlar i no sé com
contenir-los. Un es perd en les mateixes coses sempre i l’altra no pot
controlar-se. Tots dos segueixen la classe bé, i són treballadors però el
rendiment és més baix.
Veig el mateix que l’any passat, t’accepten una cosa, en
aquest cas, les històries per exemple, i te les aguanten durant tres dies i
desprès ja s’han cansat d’allò els alumnes. Malgrat molts superen els vint anys
no estan madurs per entendre que han de fer tota una sèrie de coses per
millorar l’atenció, o per treballar en les seves emocions ( en el cas de l’any
passat), no entenen quina tasca faig jo allà i no hi ha motivació per aprofitar
bé els materials que vaig aportant. Quan fan una tasca l’ha de fer el més ràpid
possible i treure-s’ho de sobre, competeixen entre ells sense estar
sensibilitzats amb les limitacions de cadascun.
Hi ha alumnes que alguns dies
no poden concentrar-se en res i no poden fer res. Tinc multitud de fitxes per
millorar l’atenció però hi ha poca motivació per fer-les, tot plegat resulta
complicat.
Els dilluns tothom bé molt cansat bé perquè han treballat
al cap de setmana o han fet esport o han sortit i el dijous acostumen a estar
molt esvalotats i costa que s’hi posin a la feina i em costa més controlar el
taller.
Alguns alumnes em diuen que els exercicis que fem per
millorar l’atenció no els hi serviran per no res.
No hay comentarios:
Publicar un comentario