Es una mica complicat establir el
rendiment d’aquests tallers de memòria que han estat més o menys ben acceptats
per una part dels alumnes, menys per l’altra part, d’altres van trobar alguns
dels exercicis massa difícils, d’altres no li trobaven la utilitat a res, d’altres
provaven i jo com que no tinc l’experiència de vegades no sé medir que puc
posar i que no, era força experimental tot plegat. Han fet una mica de
conillets d’índies alguns dies però crec que molt menys que el semestre passat.
En els primers tallers van participar
tots els alumnes de la classe de tots els grups tant el A com el B, però en les
següents sessions vaig treballar amb només el grup A (que són els que tenen més
autonomia) per això he pensat que la graella que reflectís el que s’ha fet el taller,
en quins ha participat cadascun dels alumnes, els comentaris sobre l’alumne hauria
de ser: alumne X, en quines activitats ha
participat, les coses que puc veure en aquestes activitats. Més que el progres,
o una evolució tindrem com un registre de tot el que ha passat i uns comentaris.
He guardat dels tallers de cada
dia un dels exercicis que van realitzar, no tinc registre de tot i no vaig registrar
el progres de cada alumne perquè com que no saps qui et vindrà a classe cada dia,
i no saps quants tindràs, ni com et sortirà, no es un grup fixe, no es pot fer un
seguiment massa tancat. Tampoc es poden fer grups i barrejar persones
amb més capacitat amb les de menys perquè no s’ajuden entre ells i al contrari,
volen competir amb els que tenen menys capacitat, no te’n pots refiar.
No tinc en compte el joc de cartes per mantenir l'atenció en el temps perquè el vaig fer amb tres grups d'alumnes i en un d'ells per el tema de competir va sortir malament, volien guanyar???, no era un joc de guanyar, no ho entenien que no era de competir sinó que era de jugar i al final veure si ho hem fet bé, d'altres feien trampes. No han entès el perquè dels tallers. L'altre joc que no valoraré serà el de crear paraules a partir de lletres desordenades per el mateix, uns no volien fer-lo i emprenyaven, d'altres si estaven en grup no ajudaven sinó que competien, d'altres en van fer més, va ser un caos.
No tinc en compte el joc de cartes per mantenir l'atenció en el temps perquè el vaig fer amb tres grups d'alumnes i en un d'ells per el tema de competir va sortir malament, volien guanyar???, no era un joc de guanyar, no ho entenien que no era de competir sinó que era de jugar i al final veure si ho hem fet bé, d'altres feien trampes. No han entès el perquè dels tallers. L'altre joc que no valoraré serà el de crear paraules a partir de lletres desordenades per el mateix, uns no volien fer-lo i emprenyaven, d'altres si estaven en grup no ajudaven sinó que competien, d'altres en van fer més, va ser un caos.
Dels tallers tindré en compte les següents activitats:
- Dinàmiques de presentació: pilota i cabdell de llana
- Sac d’objectes i recordar objectes que hi havia en el sac
- Fitxa d’imatge per recordar i preguntes sobre la imatge
- Fitxes per escollir de pintar (mandales) i de contar lletres
- Històries per escoltar i contestar preguntes
Les activitats de meditació i els vídeos considero que han estat comentades
dintre del bloc en les entrades corresponents.
No s’ha pogut fer el taller 5 que tracta de la repetició de jocs de memòria
i comparació dels resultats amb l’anterior vegada per veure el progres i no
s’han pogut fer per problemes de l’espai i mitjans les activitats de meditació
de Nataraj i de ioga NIDRA però sí que vaig substituir-les per unes altres que
tal com he dit abans ja he comentat en les entrades corresponents en el bloc.
TAULA RESULTATS TALLERS DE MEMÒRIA
|
||
Alumnes
|
Activitats en les que ha participat
|
Resultats de realització de les activitats
|
Alumne1
|
Activitat de contar lletres en una matriu
Activitat de Sac d’Objectes
|
Va massa lent per fer el quadre de contar
lletres i no ha acabat l’exercici quan s’ha acabat el taller, pensava que
hi havia alguna mena de trampa, es va fer com una explicació de com havia de
contar les lletres equivocada.
A l’activitat de recordar els objectes que hi havia
dins el sac ha pogut recordar 8 dels 18 objectes.
|
Alumne2
|
Activitat pintar un mandala
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
Escoltar història llarga i història curta
|
Va triar un mandala com activitat per treballar
l’atenció.
No té problemes amb la dinàmica de presentació,
pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.
A l’activitat de recordar els objectes que hi havia
dins el sac ha pogut recordar 14 dels 18 objectes.
No recorda res de la història llarga ni de la
curta quan els hi faig les preguntes malgrat ens hem anat fora per a que
poguessin estar més concentrats tenen dificultats amb l’atenció dividida.
|
Alumne3
|
Activitat pintar un mandala
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Escoltar història llarga i història curta
|
Va triar un mandala com activitat per treballar
l’atenció.
Té dificultats en la dinàmica de presentació i en
les històries, no es capaç de recordar per a fer les preguntes.
|
Alumne4
|
Activitat pintar un mandala
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
Escoltar història llarga i història curta
|
Ha triat un mandala com activitat per treballar
l’atenció.
No té problemes amb la dinàmica de presentació,
pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.
No recorda res de la història llarga ni de la
curta.
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 13 objectes dels 18.
|
Alumne5
|
Activitat pintar un mandala
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Escoltar història llarga i història curta
|
Ha triat un mandala com activitat per treballar
l’atenció.
No té problemes amb la dinàmica de presentació,
pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.
No recorda res de la història llarga ni de la
curta.
|
Alumne6
|
Activitat pintar un mandala
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Escoltar història llarga i història curta
|
Ha triat un mandala com activitat per treballar
l’atenció.
No té problemes amb la dinàmica de presentació,
pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.
No recorda res de la història llarga ni de la
curta.
|
Alumne7
|
Activitat pintar un mandala
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Escoltar història llarga i història curta
|
Ha triat un mandala com activitat per treballar
l’atenció.
No té problemes amb la dinàmica de presentació,
pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.
No recorda res de la història llarga ni de la
curta.
|
Alumne8
|
Activitat de contar lletres en una matriu
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
Escoltar història llarga i història curta
|
Executa correctament l’activitat de contar lletres
en una matriu i no li ha faltat temps pera acabar-la
No té problemes amb la dinàmica de presentació,
pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.
No recorda res de la història llarga ni de la
curta.
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 16 objectes dels 18.
|
Alumne9
|
Escoltar història llarga
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
|
En aquest taller en el que van participar, la història
llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan
vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi
va fer por i no van contestar bé les preguntes
A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació,
aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de
paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra
i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 17 objectes dels 18.
|
Alumne10
|
Escoltar història llarga
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
En el taller en el que van participar, la història
llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan
vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi
va fer por i no van contestar bé les preguntes
A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació,
aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de
paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra
i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 13 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 9 de les 10 preguntes.
|
Alumne11
|
Escoltar història llarga
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
En el taller en el que van participar, la història llarga
la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan vaig dir
de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi va fer
por i no van contestar bé les preguntes
A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació aquest
grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van
proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear
una història amb algunes de les paraules que havien sortit
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 11 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 8 de les 10
preguntes.
|
Alumne12
|
Escoltar història llarga
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
En el taller en el que van participar, la història
llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan
vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi
va fer por i no van contestar bé les preguntes
A l’activitat amb pilota, dinàmica de grup, aquest
grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van
proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear
una història amb algunes de les paraules que havien sortit
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 8 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 8 de les 10
preguntes.
|
Alumne13
|
Escoltar història llarga
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
En el taller en el que van participar, la història
llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan
vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi
va fer por i no van contestar bé les preguntes
A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació,
aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de
paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra
i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 10 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 5 de les 10 preguntes.
|
Alumne14
|
Escoltar història llarga
Activitat amb pilota de dinàmica de presentació
Activitat de Sac d’Objectes
|
En el taller en el que van participar, la història
llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan
vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi
va fer por i no van contestar bé les preguntes
A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació,
aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de
paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra
i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 12 objectes dels 18.
|
Alumne15
|
Activitat de Sac d’Objectes
Activitat de contar lletres en una matriu
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 8 objectes dels 18.
Ha realitzat correctament i en el seu temps l’activitat
de contar lletres en matriu.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 6 de les 10 preguntes.
|
Alumne16
|
Activitat de Sac d’Objectes
Activitat de contar lletres en una matriu
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 9 objectes dels 18.
No ha realitzat correctament l’activitat de contar
lletres en la matriu i no l’ha pogut acabar en el temps.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 7 de les 10 preguntes.
|
Alumne17
|
Activitat de Sac d’Objectes
Activitat de contar lletres en una matriu
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 12 objectes dels 18.
Realitza amb alguns errors l’activitat de contar
lletres de la matriu, no li ha faltat temps per completar-la.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 9 de les
10 preguntes.
|
Alumne18
|
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 17 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 7 de les
10 preguntes.
|
Alumne19
|
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 8 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 7 de les
10 preguntes.
|
Alumne20
|
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 12 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 7 de les 10 preguntes.
|
Alumne21
|
Activitat de Sac d’Objectes
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a
dintre el sac ha pogut recordar 14 objectes dels 18.
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 8 de les 10 preguntes.
|
Alumne22
|
Activitat de contar lletres en una matriu
|
Realitza correctament l’activitat de contar lletres
en la matriu i no li falta temps per realitzar-la.
|
Alumne23
|
Activitat pintar un mandala
Activitat de contar lletres en una matriu
Imatge i preguntes sobre la imatge
|
Ha triat un mandala com activitat per treballar
l’atenció.
L’activitat de contar lletres de la matriu se li feia molt dura encara que l’estava fent bé i ha
decidit pintar un mandala
A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge
ha contestat correctament a 8 de les 10 preguntes.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario