jueves, 4 de diciembre de 2014

RESULTATS TALLER DE MEMÒRIA

Es una mica complicat establir el rendiment d’aquests tallers de memòria que han estat més o menys ben acceptats per una part dels alumnes, menys per l’altra part, d’altres van trobar alguns dels exercicis massa difícils, d’altres no li trobaven la utilitat a res, d’altres provaven i jo com que no tinc l’experiència de vegades no sé medir que puc posar i que no, era força experimental tot plegat. Han fet una mica de conillets d’índies alguns dies però crec que molt menys que el semestre passat.

En els primers tallers van participar tots els alumnes de la classe de tots els grups tant el A com el B, però en les següents sessions vaig treballar amb només el grup A (que són els que tenen més autonomia) per això he pensat que la graella que reflectís el que s’ha fet el taller, en quins ha participat cadascun dels alumnes, els comentaris sobre l’alumne hauria de ser: alumne X, en quines activitats ha participat, les coses que puc veure en aquestes activitats. Més que el progres, o una evolució tindrem com un registre de tot el que ha passat i uns comentaris. 

He guardat dels tallers de cada dia un dels exercicis que van realitzar, no tinc registre de tot i no vaig registrar el progres de cada alumne perquè com que no saps qui et vindrà a classe cada dia, i no saps quants tindràs, ni com et sortirà, no es un grup fixe, no es pot fer un seguiment massa tancat. Tampoc es poden fer grups i barrejar persones amb més capacitat amb les de menys perquè no s’ajuden entre ells i al contrari, volen competir amb els que tenen menys capacitat, no te’n pots refiar.
No tinc en compte el joc de cartes per mantenir l'atenció en el temps perquè el vaig fer amb tres grups d'alumnes i en un d'ells per el tema de competir va sortir malament, volien guanyar???, no era un joc de guanyar, no ho entenien que no era de competir sinó que era de jugar i al final veure si ho hem fet bé, d'altres feien trampes. No han entès el perquè dels tallers. L'altre joc que no valoraré serà el de crear paraules a partir de lletres desordenades per el mateix, uns no volien fer-lo i emprenyaven, d'altres si estaven en grup no ajudaven sinó que competien, d'altres en van fer més, va ser un caos.


Dels tallers tindré en compte les següents activitats:

  • Dinàmiques de presentació: pilota i cabdell de llana
  • Sac d’objectes i  recordar objectes que hi havia en el sac
  • Fitxa d’imatge per recordar i preguntes sobre la imatge
  • Fitxes per escollir de pintar (mandales) i de contar lletres
  • Històries per escoltar i contestar preguntes



Les activitats de meditació i els vídeos considero que han estat comentades dintre del bloc en les entrades corresponents.
No s’ha pogut fer el taller 5 que tracta de la repetició de jocs de memòria i comparació dels resultats amb l’anterior vegada per veure el progres i no s’han pogut fer per problemes de l’espai i mitjans les activitats de meditació de Nataraj i de ioga NIDRA però sí que vaig substituir-les per unes altres que tal com he dit abans ja he comentat en les entrades corresponents en el bloc.


TAULA RESULTATS TALLERS DE MEMÒRIA

Alumnes
Activitats en les que ha participat
Resultats de realització de les activitats
Alumne1

Activitat de contar lletres en una matriu

Activitat de Sac d’Objectes

Va massa lent per fer el quadre de contar lletres i no ha acabat l’exercici quan s’ha acabat el taller, pensava que hi havia alguna mena de trampa, es va fer com una explicació de com havia de contar les lletres equivocada.

A l’activitat de recordar els objectes que hi havia dins el sac ha pogut recordar 8 dels 18 objectes.

Alumne2
Activitat pintar un mandala

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes

Escoltar història llarga i història curta
Va triar un mandala com activitat per treballar l’atenció.

No té problemes amb la dinàmica de presentació, pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.

A l’activitat de recordar els objectes que hi havia dins el sac ha pogut recordar 14 dels 18 objectes.

No recorda res de la història llarga ni de la curta quan els hi faig les preguntes malgrat ens hem anat fora per a que poguessin estar més concentrats tenen dificultats amb l’atenció dividida.
Alumne3
Activitat pintar un mandala

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Escoltar història llarga i història curta

Va triar un mandala com activitat per treballar l’atenció.

Té dificultats en la dinàmica de presentació i en les històries, no es capaç de recordar per a fer les preguntes.

Alumne4
Activitat pintar un mandala

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes

Escoltar història llarga i història curta

Ha triat un mandala com activitat per treballar l’atenció.

No té problemes amb la dinàmica de presentació, pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.

No recorda res de la història llarga ni de la curta.

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 13 objectes dels 18.
Alumne5
Activitat pintar un mandala

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació


Escoltar història llarga i història curta

Ha triat un mandala com activitat per treballar l’atenció.

No té problemes amb la dinàmica de presentació, pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.

No recorda res de la història llarga ni de la curta.
Alumne6
Activitat pintar un mandala

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació


Escoltar història llarga i història curta

Ha triat un mandala com activitat per treballar l’atenció.

No té problemes amb la dinàmica de presentació, pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.

No recorda res de la història llarga ni de la curta.
Alumne7
Activitat pintar un mandala

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació


Escoltar història llarga i història curta

Ha triat un mandala com activitat per treballar l’atenció.

No té problemes amb la dinàmica de presentació, pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.

No recorda res de la història llarga ni de la curta.
Alumne8
Activitat de contar lletres en una matriu

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes

Escoltar història llarga i història curta

Executa correctament l’activitat de contar lletres en una matriu i no li ha faltat temps pera acabar-la

No té problemes amb la dinàmica de presentació, pot recordar series de paraules sense problema i ràpidament.

No recorda res de la història llarga ni de la curta.

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 16 objectes dels 18.
Alumne9
Escoltar història llarga

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes


En aquest taller en el que van participar, la història llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi va fer por i no van contestar bé les preguntes

A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació, aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 17 objectes dels 18.


Alumne10
Escoltar història llarga

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge

En el taller en el que van participar, la història llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi va fer por i no van contestar bé les preguntes

A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació, aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 13 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 9 de les 10 preguntes.


Alumne11
Escoltar història llarga

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge

En el taller en el que van participar, la història llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi va fer por i no van contestar bé les preguntes

A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 11 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 8 de les 10 preguntes.


Alumne12
Escoltar història llarga

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge

En el taller en el que van participar, la història llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi va fer por i no van contestar bé les preguntes

A l’activitat amb pilota, dinàmica de grup, aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 8 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 8 de les 10 preguntes.


Alumne13
Escoltar història llarga

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge

En el taller en el que van participar, la història llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi va fer por i no van contestar bé les preguntes

A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació, aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 10 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 5 de les 10 preguntes.


Alumne14
Escoltar història llarga

Activitat amb pilota de dinàmica de presentació

Activitat de Sac d’Objectes


En el taller en el que van participar, la història llarga la vaig fer llegir a un dels alumnes, no es van enterar massa i quan vaig dir de tornar-la a llegir un dels alumnes me la va despreciar, no els hi va fer por i no van contestar bé les preguntes

A l’activitat amb pilota, dinàmica de presentació, aquest grup anava molt ràpid no tenen problemes en recordar series de paraules i van proposar inclús un joc de formar paraules amb l’última lletra i es va crear una història amb algunes de les paraules que havien sortit

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 12 objectes dels 18.


Alumne15
Activitat de Sac d’Objectes

Activitat de contar lletres en una matriu

Imatge i preguntes sobre la imatge

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 8 objectes dels 18.

Ha realitzat correctament i en el seu temps l’activitat de contar lletres en matriu.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 6 de les 10 preguntes.

Alumne16
Activitat de Sac d’Objectes

Activitat de contar lletres en una matriu

Imatge i preguntes sobre la imatge


A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 9 objectes dels 18.

No ha realitzat correctament l’activitat de contar lletres en la matriu i no l’ha pogut acabar en el temps.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 7 de les 10 preguntes.

Alumne17
Activitat de Sac d’Objectes

Activitat de contar lletres en una matriu

Imatge i preguntes sobre la imatge


A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 12 objectes dels 18.

Realitza amb alguns errors l’activitat de contar lletres de la matriu, no li ha faltat temps per completar-la.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a  9 de les 10 preguntes.

Alumne18
Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge


A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 17 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a  7 de les 10 preguntes.

Alumne19
Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 8 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a  7 de les 10 preguntes.

Alumne20
Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge

A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 12 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 7 de les 10 preguntes.
Alumne21
Activitat de Sac d’Objectes

Imatge i preguntes sobre la imatge


A l’activitat de recordar els objectes que hi ha a dintre el sac ha pogut recordar 14 objectes dels 18.

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 8 de les 10 preguntes.
Alumne22
Activitat de contar lletres en una matriu

Realitza correctament l’activitat de contar lletres en la matriu i no li falta temps per realitzar-la.
Alumne23
Activitat pintar un mandala

Activitat de contar lletres en una matriu

Imatge i preguntes sobre la imatge

Ha triat un mandala com activitat per treballar l’atenció.


L’activitat de contar lletres de la matriu se li feia molt dura encara que l’estava fent bé i ha decidit pintar un mandala

A l’activitat de la imatge i preguntes sobre la imatge ha contestat correctament a 8 de les 10 preguntes.



No hay comentarios:

Publicar un comentario