martes, 9 de diciembre de 2014

QUÈ HI HA EN EL BLOG D'ORIENTACIÓ FAMILIAR PER ALS PROFESSORS?


La tercera tasca que vaig proposar als professors del CIATE de la LEXIA per fer dintre el meu projecte de Pràcticum II era un bloc per a professors d’orientació familiar que podria estar compartit en alguns moments amb els pares:


Se m’havia acudit una idea utòpica, sabia que hi havia més estudiants a l’escola que provenien de màsters en trastorns d’aprenentatges, persones formades en educació especial i pensava: podríem fer un bloc en el que poguessin participar més d’una estudiant de pràctiques però desprès vaig seguir-ho pensant i em va semblar molt difícil de coordinar i d’acomplir i vaig decidir que millor que el fes jo sola.

El bloc està pensat per als professors del CIATE ja que malgrat estan formats I tenir experiència no deixen de ser professors d’educació física, no tenen perquè tenir formació en Psicologia o en Orientació Laboral per exemple. Com que el Pràcticum I el vaig dedicar a l’Orientació Laboral i vaig proporcionar tota mena de materials, volia que aquest bloc fos com més “clínic” més de Psicologia. Pensant en la relació família-escola, en el suport a les famílies encara que també inclou links i temes com l’economia de fitxes, o com ensenyar a un estudiant amb TDAH a fer un examen que són més propis del camp de l’educació. Les entrades havien de ser el més concretes possibles i per llegir ràpidament que es poguessin utilitzar en un moment donat per treballar determinats temes.

“Mommy”

És una pel·lícula que tracta d’un adolescent que pateix TDAH amb hiperactivitat però també segons explica la mare a la pel·lícula un trastorn de l’afectivitat? Serà bipolar?. No els hi fa massa favor als hiperactius, la imatge que en dona, encara que és cert que hi ha hiperactius que es perden en les drogues o que desprès desenvolupen un trastorn antisocial no són més agressius que d’altres adolescents amb trastorns de personalitat. Es un tema d’actualitat el TDAH.

“A Cielo Abierto”

Aquesta pel·lícula tracta del que va passant en un centre de dia. Es veuen les reunions en les quals parlen els diferents membres de l’equip i em va interessar perquè expliquen els nens psicòtics com són, el que els hi passa, el treball que es fa amb ells, la interpretació que donen els professionals.

“Five Days to Dance”


En aquesta pel·lícula igual que en els tallers de memòria a l’últim taller es veia com els esportistes apliquen la filosofia de l’esport a la vida diària aquí passa el mateix amb el coreògrafs de dansa-teatre En general, els coreògrafs de dansa contemporània, encara que la coreògrafa diu que també ha estudiat dansa Jazz són molt profunds. Aquí expliquen en les entrevistes la coreografia que han fet, mostren com s’ha de viure la vida, què s’hauria d’ensenyar als joves. Les metàfores de la vida diària, els problemes dels estudiants, els estudiants que no van al col·legi, la superació personal i la inclusió social.



No hay comentarios:

Publicar un comentario